19 Temmuz 2010 Pazartesi


Hollanda / Maastricht, Sint Servaas Kilisesi 2




ve Sint Servaas kilisesine dair son yani bu yazımda, Hollanda / Maastricht, Sint Servaas Kilisesi 1'de bahsettiğim gibi kilisenin altında bulunan lahitler yani mezarlar vardı. Nem ve koku biraz rahatsız etti, hatta ürktüm de ama görmeye değer dedim.

Dipçik Not 1: Fransa hariç genelde her yerin tarihine dair ingilizce broşürler vardı, Fransa'da ise, bilseler bile, siz "English please...!" deseniz bile, inadına Fransızca konuşuyorlar!

Burada; kiliseye dair detayları okurken...

Dipçik Not 2: Burada duvarda gördüğünüz daireler içinde, sanırım rahiplerin adları yazıyordu. Aynı duvar Roma / Vatikan'da da vardı. Ama orada papaların adları yazıyordu. Hatta "Cennetin Kapısı" adı verilen duvar, her papa seçilişinde yıkılıp yeniden örülüyordu.

Ayrıca resmettikleri mezarın aynısı yine Roma / Vatikan'da da vardı, ancak orada papaların mumyalanmış halleri gayet belirgin bir şekilde yatıyordu!

Dipçik Not 3: Benim çok şaşırdığım diğer bir bilgi ise; İtalya tarihinde ilk papanın bayan olmasıydı!!! Hatta rehberimizin anlattığı ve aklımda kaldığına göre iletecek olursam; bu olay sonrası papa seçimlerinde, altı olmayan bir sandalyeye papa oturur ve erkek olup olmadığı test edilirmiş :P

Gördüğünüz üzere; yine ihtişam, işçilik ve onca yıldan sonra zarar verilmemiş oluşu....

İşte bahsettiğim 1384'lü yıllardan kalma lahit mezarlar.



Fotoğrafa bakıp takılma emi yurdum insanı!


En Bomba Dipçik Not 4: Evet çömeldim, evet dua ettim. Babama ve tüm hastalara sağlıktan başka birşey dilemedim... Sonuçta ha kilise, ha camii hepsi Allah'ın evi!

Araç değil, amaca odaklanır, güzel görürsen şayet; inan ki o zaman, toz pembe dünyana sahip olacaksın :)

25 Yorum Oku / Yorum Yaz :

Yeşim   19 Temmuz 2010 15:44  

Balım fotoğraflar müthiş. Ben mezarların olduğu kata inemezdim cık. Cesaretinden dolayı kutluyorum seni :) Kadın Papa'yla ilgili bir de film yaptılar. Biliyosundur sen. Henüz seyredemedim. Dipçik Not 3'e şaşırdım :O Dua etmenle ilgili yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Allah'tan istediğin sürece her yer camidir zaten. Öperim....

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Temmuz 2010 15:46  

Yeşim sorma kuzum, Cemoş elimi tut, Cemoş gözümü açayım mı, Cemoş kaç basamak kaldı diye sordum durdum :) yok balım inan bilmiyorum, yazsan belki anımsarım ama dan edemedim şimcük :P Cancağızım benim, aynen öyle, diyorum ya; Araç değil, amaca odaklanır, güzel görürsen şayet; inan ki o zaman, toz pembe dünyana sahip olacaksın." gerisi de tın yani :)

hobibox   19 Temmuz 2010 16:03  

Sarı şeker, vallahi ayaklı turizm şubesisin mubarek, sayende bizde gitmiş kadar oluyoruz, şu sıralar izlemedeydim, bi git gel ferah ferah yazışırız diyodum ama dayanamadım:)

Dua için dediğin doğru, şekil değil içerik önemli olan. Açılan ellerin mekanı değil, zaman niyet dir asolan...öpüldün şeker, benim için de dua et...

ayşegül   19 Temmuz 2010 16:10  

Orda ben de ürpermıstım fıstık ablacık.harrıkaa ama..babanıza dua
etcem sızı ııı kalbınızın dualrıda
kabul olsun..

medyum aysegul!

Demet   19 Temmuz 2010 16:12  

Edacim, bence de insanin olaylari algilayisi hep pozitif olursa mutlu da oluyor :) Sevgiler

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Temmuz 2010 16:18  

hobibox hehe teşhisin tam yerinde olmuş annem, rehberlik mi yapsam ne yapsam :) Mırr ne güzel demişsin abalcım bayıldım bu tanımına. Kafalar ve gönüller bir olsun gerisi boş. Dualarım hepimiz için, sadece sevgi ev sağlık olsun gerisi gelir geçer öperim çok.

ayşegül canım benim, sen de mi gitmiştin? Güzel kuzum çok sağol, Allah tüm hastalarımıza şifa versin. Öperim medyumum :)

Demet aynen öyle bebeğim, sonuçta herşey bizim hamuruzun mayalanması için. Yaşadıklarımından neler çıkardım, geriye dönüp baktığımda keşke dediğim hiç birşey olmadı diyebilseydim keşke :) Gel çık işin içinden haha :)

reyhane   19 Temmuz 2010 16:25  

Bana da dua etseydin toprammmm, buralarda edilen kesmedi,migrenin yine gözümden gözümden vurduğu şu günlerde belki şifa olurdu ha...

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Temmuz 2010 16:27  

reyhane şifa diledim tüm hastalara valla canım ama bilmiyordum ya, yine mi :( Çok geçmişler olsun canım benim, ne olur ihmal etme baktır bir :/

MAVİANNE   19 Temmuz 2010 16:28  

tatlım görseller süperrrrr
çok güzel gezdin
harikasın
enerjine bayılıyorum

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Temmuz 2010 16:30  

MAVİANNE sağol canım darısı başınıza ailecek canım mucx.

reyhane   19 Temmuz 2010 16:33  

He ya stilim, yine..Ot, mok tetikliyo bu migren delisini ki tutabilene aşkolsun.Bu defa da oğlanı havuza götürdüm, havuz suyunun kokusu zıvanadan çıkardı.Ben o kiliseleri gezsemdi bu defa da eskimiş ölü kokusu tetiklerdi en tetikleyeninden kanımca:)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Temmuz 2010 16:41  

reyhane bence de canım, anneannemde de var miğren, anlamazdım küçükken bu kadın ne yapıyor diye mal mal bakardım. tülbet sarıp başına sıkıca, eli ile alnına vururdu, doğum sancısından beter derdi :( Geçmiş olsun canım.

Burcu   19 Temmuz 2010 17:04  

tam turistlik dolu dolu postlar gelmiş kuzucuğum fotolarda çok güzel. babnın daha iyi olmasına sevindim duan tüm hastalarımız için geçerli olsun gerçekten

AtolyeKedi   19 Temmuz 2010 17:14  

Fotoğraflar ne güzel canım ya. Ben çok severim kilise müze tarihi mekan gezmesini, merakımı inanılmaz cezbetti.Dualarına Amin diyorum, tüm hastalara şifa versin yarabbim. Dipçik notlarınıda çok sevdim.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Temmuz 2010 18:21  

(Burcu) sağol tatlım, turist Eda iş başında oldum :) Amin canım, sağolasın.

(AtolyeKedi) keyif alıyorsanız bana da yazma şevki geliyor sağol canım. Dipçik notlarım da, sizi sevdi :)

dikisdersi   19 Temmuz 2010 18:28  

harika yerler ,yapıtlar ,çok güzel ,Eda nasıl inebildin mezarlarının oraya ,titrerdim ben ,birde papanın altından bakmaları biraz güldürdü beni ,anı hayal ettim :)

neduk   19 Temmuz 2010 19:18  

İyi yapmışsın. En azından orada diz çöken insanın neler hissettiğini denemiş oldun. Allah kabul etsin dualarını. Belki dönüşte İstanbul'daki kiliseleri de gezersin hı?
Ankara'da Ulus'taki Fransız kilisesindeki yılbaşı ayinini izlemiştik. Hem de hiç bilmediğimiz ilahilere ses uydurup söyleyerek. Tuvaletli hanımlar, takım elbiseli beyler ve mis gibi parfüm kokularıyla çok hoş bir gece geçirmiştik.
Fotoğraflar süper. Sevgiler.

Sittirella   20 Temmuz 2010 02:56  

Cicim fotoğrafa takılma demişsin ama ben takılırım, takıldım.
Normalde geçer giderim ama özellikle yazmışsın ya, ona takıldım.
Neden açıklama yapıyorsun ki?
Yaptığın ne ayıp, ne kötü, ne de tü-kaka bi'şi.
Dua ediyorsun.
Buna takılıp kalacak ve de bu yüzden sana nutuk çekmeye kalkacakları 'bi' dakka sizi S.Ella'ya aktarıyorum' de ve bana havale et.

Hanimiş; babacığın için dua ettim, bil istedim. Yalnız değilsin.

bitte   20 Temmuz 2010 13:03  

kuzumm fotoğraflara bakarken ve yazılarını okurken tarihi bir gezideymişm gibi oldu benim için çok güzel yer gerçekten. mezarlıktan bende tırstım hele o mezarın iç fotosu yokmu iskeletli amannıınn :) sandalye olayı çok komik gerçekten haha :D

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   20 Temmuz 2010 19:29  

dikisdersi sorma bebeğim, Yeşim'e de yazdım paso, Cemoş elimi tut, Cemoş gözümü açayım mı, Cemoş kaç basamak kaldı diye sordum durdum :) Evet ya fena test etme durumları oluyormuş, hissi uyanırsa Papa adayının, o zaman olamıyormuş falan hah :)

neduk Nedret ablacım, amin sağol ablam. İstanbul'da çok tarihi eser egzdim annem sağolsun, ama gezilecek daha bir dolu yer vardır eminim. Benim sinir olduğum konuda bu. Bizim camiye gelenlerimiz ter kokar, adamlar kilise için özenir giyinir gider. Saygı olmalı diye düşünüyorum. Sizin de dualarınız kabul olsun, sağol ablacım.

Sittirelle ah bebeğim, yaşadıklarımı bilsen sen, kız haklı dersin. Arkamda sen varsan yürü be Edi diyorum o zaman :) Eyvallah canım... Baboş için de binlerce kez tşkler canımsın :)

bitte sağol bebeğim yok çürümüş zaten, kafalar vardı ama çekemedim :( Sorma yukarıda da yazdım sana da yazayım; test etme durumları oluyormuş, hissi uyanırsa Papa adayının, o zaman olamıyormuş falan hah :)

ESRA   21 Temmuz 2010 20:35  

eda ablaaa valla iyiki varsın sayende hiç görmedigim yerleri görmüs oldum ve bilmedigim seyleri de ögrenmiş oldum ben böyle yeni seyler öğrenmeyi görmeyi kesfetmeyi çok seviyorumm ve özellikle vatikanı çok merak ediorumm...ama sayendee yeni yerleri görüp tanımış oluorummmm.....harikasınn...iyi gezmeler..bizede yeni güsel yerler bilgiler...<3

selver üçbilek   25 Temmuz 2010 12:37  

ruhuna sağlık edicim.. bizimle paylaştığın bu güzel yerleri canlı görmek bana da nasip olur insallah.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   2 Ağustos 2010 14:00  

(ESRA) sağol güzel kardeşim, benim hayalim de Vietnam'a gitmek umarım sende hayallerine kavuşur istediğin her yere gidersin tatlım benim. Okuyup bilgilenip, tşk etmen büyük incelik tatlım, öperim kocaman.

(selver üçbilek) çok sağol birtanesi, darısı başına canım, daha daha güzel yerleri de görmen dileğiyle mucx.

♥pemb€sinti♥   12 Ocak 2011 17:09  

Duanın yeride zamanıda olmaz bebemm Allah kabul eylesin

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   13 Ocak 2011 20:25  

♥pemb€sinti♥ sağol minik, kesinlikle!


Bu blogun tema tasarımı Stil Direktörü tarafından yapılmıştır.
Copyright © 2006 - 2015