19 Ekim 2010 Salı


Amsterdam'dan Kartallı T-Shirt Kombinim



Bir senedir bildiğniz gibi 2. memleketim oldu Amsterdam. Amsterdam tarihi, sanatı, alışverişi vs yaza yaza sonunda fahri rehber ilan etmezse kraliçe beni ne olayım :) Daha önce yazdıklarım dışında ufak ufak anektodlar vererek, konuyu kombine odaklamak yerine tarihe odaklamayı tercih ederek başlıyorum!
  1. 2. büyük bir kentin bütün avantajlarına ve tarihi bir köyün bütün güzelliklerine sahip; konuksever, hoşgörülü, özgür ve uçlarda yaşanan bir şehir Amsterdam.

  2. 12. yy. sonunda Amstel nehri etrafında kurulmuş, 13. yüzyılda ise bir balıkçı köyüymüş.

  3. Su kenti, çevresini saran kanallarla, tarihi köprüleriyle ve 17. yüzyıl evleriyle ünlü.

  4. Bu flemenk başkentinde küçük bir toprak parçası üzerinde, olağanüstü çeşitlilikte yedi bin tarihi yapı, on bin dükkan bulunur. Hollandalı'ların deyimiyle "Amsterdam'da, her 725 kişiye bir kafe düşer!"

  5. Gece hayatı inanılmaz renklidir. Doğal ve tarihi güzellikleri bir yana dünyanın en büyük seks ve özgürlükler merkezidir arkadaşlar :) Merak edenler için; bakınız Google'dan Red Light District videoları!

  6. Müzelerinde dünyanın en iyi sanatçılarının eserleri sergilenir: Rembrant, Van Gogh, Picasso ve Jeef Koons...

  7. Unesco tarafından 2008 dünya kitap başkenti ilan edildi.

  8. Her haneye ortalama 2 bisiklet düşmektedir. Toplu taşıma olayını aşmış bir şehirdir her tarafa tramvay bulmak mümkündür. Halkın büyük bir kısmı iş veya okula bisikletle gidip gelir. Anımsarsanız 2009 kışına dair Amsterdam hakkında yazdığım yazılarda demiştim ki; "Bisikletle giderken, durmadan çöp atmanız için yollara file germişler ve bisiklet üzerinde yapmadıkları şey yok :)"

  9. Şehir baştan başa müzelerle bezenmiş haldedir. Herşey ile ilgili müze bulmak mümkün. Sanat müzeleri dışında pey yakında seks müzesine de yazacağım. Çekinmeyin inanılmaz komikti :) Videoları eklediğimde, ne demek istediğimi daha net anlarsınız.

  10. Kanallar şehri başka açıklamaya gerek yok. Şehir tamamıyla kanallar etrafında kurulmuş ama biraz kirli sulu gibi duruyorlar. Ayrıca Avrupa deniz ticaretinin merkezi konumundadır.

  11. Eşcinsel eğilimli insanların seçim haklarının dünya üzerinde tek meşruiyet gördüğü şehir.

  12. Kısacası; özgürlüğü fikren koklamış herhangi bir adamın "Liberaliz'min göbeği" olarak adlandırılan bu memleketi mutlak yaşaması gerek...

Cemal sağolsun tam esnerken habersiz çekmiş.
Doğal olduğu için olsa gerek; o güne dair en sevdiğim kare bunlar!



Eee bu poza bu şarkı gider, tıklayan canlara Edi'den iyi dinlemeler olsun!



Niye arkam dönük? hemen yazayım.
Cemoş fotolarımı çekerken, arkadan Türkçe bir şarkı çalınca, refleks işte aniden dönmüştüm!


* ஐ * : ) Stil Direktörü Kombin ( : * ஐ *

Fiyonk yüzük Paris Accessorize
Yeşil O.P.I ojeler Paris Sephora
Eyfel temalı saat Paris
Boyfriend jean Amsterdam Zara
Kartallı t-shirt Amsterdam New Yorker
Çanta Amsterdam H&M
Gözlük Amsterdam H&M
Şal Amsterdam'dan adını anımsamadığım, ancak sahibinin Türk olduğunu anımsadığım bir mağazadan ;)
Parmak arası Türkiye İnci

48 Yorum Oku / Yorum Yaz :

fashıonable princess   19 Ekim 2010 00:09  

Aynı şalın ojen yüzüğün gibi capcanlı rengarenk birisin:) İyi gezmeler bu arada koyu renk saçda çok yakışıyor bence sana:)
fashionableprincess.blogspot.com

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Ekim 2010 00:14  

fashıonable princess çok merci canım. Kesinlikle ne varsa doğal renklerde var.

yasemen k.   19 Ekim 2010 00:14  

Datlumm valla ablam anlata anlata bitiremiyordu sen de böyle hem kültür-sanat hem gez-eglen yazıları yazdıkça off diyorumm gitmem gerek,görmemm gerekk!çok merak ediyorum Amsterdam'i eger gdersem senin yazıların cktısını alcam hihihi,baska da bisey lazım olmaz ztn!!!(:
bu arada bu şarkıya bayılırım vee o yuzukden bende de vaarr! hayy balım zevklerizm bile aynı mı yoksaa O_o öpücükk kocamannn

leyya-craftmania   19 Ekim 2010 00:16  

tatlım benim amsterdam seninle güzelleşmiş herşey bi yana:))harikasın yine.öpücükler istanbuldan.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Ekim 2010 00:22  

yasemen k. yavrum benim inan onca yer görme şansım oldu ama gez gez bitmez bu ufacık şehir. 300 tane müze var düşün. Gel ben rehber olurum sana biliyorsun zaten :) Hahaha al al demişti dersin diyorum ya rehber seçecek beni kraliçe haha :) Okurken hadi ya oldum :) Piştiyiz desene canım :)

leyya-craftmania canım sağolasın öperim kocaman.

Lavanta Bahçesi   19 Ekim 2010 00:45  

Eda'cım fotoğraflar harika, kıyafet ve detaylar harika, bu arada Amsterdam'a gitmeden mail'leşelim sana bir mekan tavsiye edeceğim, belki gidersin, gidersen selamımı söylersin .)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Ekim 2010 00:47  

Lavanta Bahçesi hayatım çok merci yaz bekliyorum zaten Amsterdam'dayım :)

Meyra   19 Ekim 2010 00:51  

özgürlük kentinde özgür kız eda:)kraliçe seni rehber seçmeyipte ne yapsınki ne güzel anlatmışsın keyifle okudum..güzel günler seninle olsun...

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Ekim 2010 00:53  

Meyra haha sorma şeker bu sene son özgür Billy günlerim, seneye kaçarım yok yumurtlamak durumunda kalacağım :) Yerse tabii :) Sağolasın, hepimizle olsun.

! POSH BUTİK !   19 Ekim 2010 01:08  

ay edoş varya kafam durdu! Kızım donmuyor musun böyle cıbıl cıbıl oralarda diyecektim hatta tabi hasta olursun böyle gezersen diye bir de azar çekecektim taaaa kiii dönüp resimlere bir daha bakınca sarı saçlarını görene kadar;)))) galba yatmam lazım;)) iyi geceler kuzum!

Meyra   19 Ekim 2010 01:32  

yer bence yer:))senden ancak senin gibi renkli sevimli bişeyler çıkar:)

ÖRGÜÇANTAM   19 Ekim 2010 01:53  

canım benim fotoğraflar harika kareler bizleride alıp içine çekiyor inan.
Fotoğrafçımıza da hiç teşekkür etmedik ayıp oldu yaaa. Celal kardeşede kucak dolusu sevgiler sen başta tüm güzellikleri minik karelere aldığı için.
hep diyorum ama baktıkçada aklıma ilk gelen şu tarihe verilmiş önem ve o caddelerin temizliği süper.
keşke ülkem yöneticileride kıl tüy kapatçam diye uğraşmayıpda gerçek değerlerimizle ülkeye sahip çıksalar.
offf offf.

bu arada thşortünü ve fularını çok beğendim

Emin Tolga   19 Ekim 2010 02:04  

Vaaay bir Beşiktaş'lı olarak bu tişörte bayıldım :D Kartal da bu kadar yakışır yani ;)

nihalasli   19 Ekim 2010 03:54  

her kafesinde bir kahve icsen:) her muzesine bir gun ayirsan sanirim 1 yildan fazla surer o zaman;)
Gidip gormek guzel ya..neresi olursa olsun insan dolasmali imkani varsa..benim hayalim fas-misir-cezayir vs..opuyorm
sandaletlerin guzelmis;)

FerahFeza   19 Ekim 2010 05:42  

Oh,iyi gezmeler canim, gez bol bol, ne guzel...

Bir de bilgiler veriyorsun gittigin yerlerle ilgili, okuyorum,okunmuyor sanma ama kombinleri yorumlamak pek zevkli oluyor :)

Sala,saate,ojelere ve yuzuge bittim^_^

Mucks...

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   19 Ekim 2010 07:42  

! POSH BUTİK ! haha okurken koptum yavrum :) Daha da geç olmadan bari ilk Temmuz gezimi bitireyim dedim kuzum :)

Meyra :))) tatlım ver gazı bakalım, bakmak zor gelirse yetiş Meyra teyzesi derim bak ona göre kaçmak yok hihi :))

ÖRGÜÇANTAM bal kadın, ne kadar incesin Cemal olmasa bitmiştik zaten hihi :) O bu değilde, o benim can dostum, oğluşumuz oldu bizim :)) Nerede ablacım, deş, del, ülke ekonomisinin içine et, çalışıyorum gibi gözük! Sağolasın sultan vereyim bin iki tur lafı olmaz :)

Emin Tolga haha eniştem, tek anlaşamadığımız nokta ama en azından BŞ kardeş takım. GS'lı da olabülürdün evlerden uzak haha :) Eyvallah der öperim kocaman.

nihalasli yavrus tam yerine parmak basmışsın :) Niden dersen şayet; "Konsolos amca çok uzun kalıyorsun." demişti "Ee 300 müzeniz var gez gez bitmiyor. :)" demiştim :) Mısır eskiden süpermiş, annemler MGSF ekibi ile hocalar toplanıp gitmişlerdi ben 10 yaşında falandım ama buna rağmen pislik almış başını gitmiş demişti annem. Hatta aklıma yer eden şey, annemi ve ekipten diğer bayan hocalardan bazılarını develer üzerinde gezinti esnasında kaçırma teşebbüsleri. Fena oluyorum anımsadıkça ama görmeye değer bencede kuzum. Hele bu soğuk havalarda keşke gitsek :) Bu arada Cezayir benimde aklımda. Bir akrabamız ateşe hatta senelerdir gideceğim kısmet. Umarım gideriz be yavrum. Merci şekercim tüm tatil ayağımdaydı sağlam çıktı hatta kaç yıllık.

FerahFeza sağoalsın canım. İnan bu tür yazıların okunması beni daha mutlu ediyor. Yaşasın bilgi birikimi :) merci bouquet madam :P mucxx

ENN MODA   19 Ekim 2010 09:25  

Ojenin rengine, yüzüğüne kısaca kombinine BA-YIL-DIMMM

MODENİSE   19 Ekim 2010 09:36  

özledim özledim özledim!

YETENEK-SİZİN   19 Ekim 2010 09:52  

Gçkkuşağı gibisin Edi'm pek bi tatlı olmuşsun. Şu fiyonk yüxüğümü gece rüyamda görmüştüm demek senin kombini görmeye kısmetmiş:))

reyhane   19 Ekim 2010 10:06  

Şimdiye kadar etmemesi hata kraliçe uyuyor kanımca...Öyle de güzel anlatmışsın ki bir rehavet çöktü üzerime kah bisiklete bindim,kah sekso müzesine gittim okurkeneeee..

NihaL   19 Ekim 2010 10:23  

Hayat sana güzel şekerim bi oturamadın totonun ustune bu sene :)))
Bu arada bir Beşiktaşlı olarak Kartallı t-shirtüneee bittiiimmmm yavrumm çokta yakışmış haniii harika hatttaaa :)
Öperim kocamannn...

Judy Abbott   19 Ekim 2010 10:41  

yahu bir türlü gidemedim Amsterdam'ı çok merak ediyorum, eminim bayılırdım ben bu şehire:)

touch the sky   19 Ekim 2010 11:13  

Her zamanki gibi harikasın, enerjin çok güzel bu da giydiklerine yansıyor ve blog aracılığıyla bize :) bu iletişim ağı kopmasın yağmurlu ve basık günleri capcanlı neşeli hale getirmekte üzerine yok Edoşum :)

bitter   19 Ekim 2010 12:06  

senin bu canlılığına bitiyorum seni böyle görünce kendimi yaşlı nineler gibi hissediyorum ya süpersin:) tamamdır akşama rengarenk bi bitter olarak dolaşmasam etrafta hadi bakalım:D

tarih84   19 Ekim 2010 12:14  

normalde bu saati görsem es geçer bakmazdım.ama öyle kombinlemiş öyle albeni katmışsınki gözüme farklı göründü.bazen şaşırdığım, bunu kim alır deidğim şeyler senin gibi tarz sahibi insanlarda güneşi görüyor resmen.kombinlerle daha da bir can buluyor doğrusu:)

Moda-Yemektarifleri   19 Ekim 2010 13:30  

şalına bittim tatlım çok şeker görünüyosun...

www.mkblkonsept.com   19 Ekim 2010 13:40  

Fıstığımm ne güzel görünüyorsun :) Keyfin yerinde olmasına sevindim.cıvıl cılvıl fotolar :)
Çok öptüm datlum.

Cansın Ekşi   19 Ekim 2010 14:55  

kombin harika olmus ama aksesuarlarına daha bi takıyorum. yüzüğünden ben de alıcaktım fırsat olmadı .postlarını her okuyusumda begendiğim seyleri kolunda parmağında görünce heycan yapıyoruum (:

visnetadindaa.blogspot.com

denizanasi   19 Ekim 2010 16:05  

yaa amsterdam benim de favorş sehirlerimden biri.. hele ki o bisiklet trafiği yok mu :)) iyi eğlenceler sana:)

Taze kahve   19 Ekim 2010 16:34  

Ben, selam gönderdiğin fotoyu çok beğendim canım,bu parmak arası ayakkabılarını görünce de taa ömi ye ilk parmak arası terlik giydirip fotoladığın zamanlar geldi aklıma .Taa ilk zamanlardı :)) Öpücükler canım...

Ayshenur   19 Ekim 2010 17:07  

ayy cnmm ora nasııl güzel yaşanası bir memleketmş böyle her resim ayrı bi güzel..caddeler,sokaklar binalar..Kombin ztn 11 numro ayrıca bu pantolonu görünce içim cız edio be edam:(

francesca mckennitt   19 Ekim 2010 17:46  

Bu kadar çok Amsterdam yazısı okuduktan sonra okuyucularının ilk gitmek isteyeceği Avrupa kenti Amsterdam herhalde Eda Abla :)) Bu arada yüzüğün harikaymış!

Ayşe   19 Ekim 2010 17:53  

Edacigim, escinseller ABD'de basta Massachusetts eyaleti olmak uzere, birkac baska eyalet ve sehirlerde evlenebiliyorlar. Keza bildigim kadariyla Kanada ve Ispanya'da da escinsel evlilik yasal , ufak bir duzeltme yapayim. Surada daha detayli bilgi var.
http://en.wikipedia.org/wiki/Same-sex_marriage

moda_kesh   19 Ekim 2010 19:31  

kombinine bayıldım ablacım özellikle tişörtünün omuz detayı çok güzel ışıl ışıl zaten tenin öpüyorum kocaman
gez bloğu gör dünyayı:))))bloğunun nimetleri

aysegul in ny   19 Ekim 2010 20:11  

o saclar nıe sarı:) eskı fotomu boyattınmı boyattıysan donme sakın gerı sıyah candır dedım kapadım konuyu :(

atolye nott   19 Ekim 2010 21:33  

süper görünüyorsun, iyi gezmeler :))

nihalasli   19 Ekim 2010 22:53  

aa saka gibi kacirma mi!!! gulsem mi aglasam mi bilemedim ne ya bu:) Dag basi sanki..Gerci belki dag basidir ama mecazen dedim;)
Konsolosa cevabin yerinde ve super;)
cezayirde ne guzel bi tanidik varmis bence gidip bi ziyaret etmelisin:)

Sena   19 Ekim 2010 23:43  

ayakkabilarini coooook ama coook
sevdim cooooook!!!!!!!!

Moda Çıkmazı   20 Ekim 2010 01:54  

Bisiklet olayına hastayım! Ulaşım aracı ile spor yapabilmek büyük ayrıcalık!

Kanallar bir şehri özel kılmaya yetebiliyor. Venedik sadece bu yüzden bile büyülemiyor mu? :)

Git ona git benden selam söyle şarkısı şöyle dursun; hele bi gel, uzaklar sana gelir dizeleri ile bitiriyorum cümlemi. :)))

Çok öptüm seni!

stuven   20 Ekim 2010 12:12  

fotoğraflar yakıyor her zamanki gibi :)

unutmadan bir an önce fahri rehber ilan etsinler :)

pride   20 Ekim 2010 13:10  

Kankam öncelikle ojenin rengine bittim.Sandaletlerle süper durmuş:)T-Shirt harbi 10 numaraymış,sana her renk saç yakışıyor be kuzum:)

pelince   20 Ekim 2010 13:13  

Benim yerimede gez Edacım.. yüzük çok sevimli bayıldım ;)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   20 Ekim 2010 14:24  

ENN MODA çok merci canım :)

MODENİSE Deniz'cim aynen aynen aynen :(

YETENEK-SİZİN sağol canım yapma ya bulursam alırım sana söz.

reyhane haha komik patim benim :))

NihaL ya sorma, eşşek gibi çalışıyorum be kuzum :( Sadece gezme olsa keşke, nerdeee. FB'nin kardeş takımı sayılır ondan giydim dermişim hihih merci canım.

Judy Abbott umarım Allah bir önce seni duyar ve gider bayılırsın minnoş.

touch the sky çok merci canım ne güzel tasvir etmişsin. Oy oy oy, çok merci fıstık, burasıda fena artık dönüşümde paylaşırım o fotoları.

bitter hha kıyamam sana deme bakayım kendine öyle, umarım halin yoktur ondandır :)

tarih84 amanın ne kadar içten ve mutlu eden bir yorum bu. Kocaman tşklerimi ve sevgilerimi yolladım sana :)

Moda-Yemektarifleri sağol tatlım :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   20 Ekim 2010 14:32  

www.mkblkonsept.com tşkler canım keyfim yerindeydi bunlar yazdan kalma yine yerine geldi diyelim sağolasın :)

Cansın Ekşi kıyamam kuzum al canım unutma daha daha güzel kombinlersin eminim :)

Keddy haha facebook tadında :))

denizanasi sorma canım zil sesleri fena, ezer geçerler hiç acımazlar inan.

Taze kahve inanmıyorummm ben unutmuşum sen yazınca anımsadım, hey maşallah hafızana! Sene 2008 falandı sanırım :) Öperim datlum.

Ayshenur canım benim sağol ya yazma biliyorum sana çare olursa yollarım diye not aldım aklımda zaten :)

francesca mckennitt hihihi umarım işe yarar görülesi bir yer. Uzakdoğu sonrası en çok içimi açan yer, ne ararsan var tatlım. Çok merci.

Ayşe SF'da da var hatta değil mi canım, bu şekilde not almışım demek merci canım.

moda_kesh canım benim sağol haha değil mi bak bu açıdan iyi. Bazı bloglardan okuyup gitsem mi, gitmesem mi diye fikir aldığım bir sürü yer oldu.

aysegul in ny haha yok yavrum yaz dikkat edersen, Temmuz anıları daha bitmedi asla SARIŞIN olmam bu saatten sonra, aynen!

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   20 Ekim 2010 14:39  

atolye nott merci canım :)

nihalasli sorma canım annemlerin yaşadığı korku fenaydı :( Haketti ama konsolos paşamız haha :)) Aynen canım bakalım ama artık Ömi ile olsun tak etti canıma onsuz. Zaten biliyorsun iş amaçlı geldim, herkes geziyor sanıyor :) Ayol kış günü evimden eşimden uzak yaban ellerde ne işim var yani :)

Sena bilseydim yanıma alırdım sana gelince hediye ederdim :(

Moda Çıkmazı kesinlikle çok doğru demişsin! Bizde olsa kırocan diye bakarlar. Burada en kral mekana bisikletle gelip, kapıya bırakıp takılıyorlar. Bizim ülkemizde cancanlı araçlara göre değer verildiğinden ne yazık ki gülerler adama! Kesinlikle canım, balayımızda Venedik'teydi ve birkaç sene içerisinde sular altında kalacak demişlerdi. Hesap yaparsak, 2006 2010 :( Umarım yeniden görme şansımız olur sular altında kalmadan yani :( Dizeler süper olmuş canımsın ya! Öperim cici cici.

stuven eyvallah canım ciğerim, ya etseler keşke dili kapsam başvuracağım o derece yani :) Mucxx

pride sağol kuzum, yok be yavrum sen seviyorsun ondan öyle görüyorsun :)

pelince sağol canım :)

Yeşim   22 Ekim 2010 13:06  

Nihayet okuduğumu anlayacak kadar akıl sağlığıma kavuştum tatlım :) Kraliçe seni hala fahri rehber ilan etmediyse bu onun ayıbı, şiddetle kınıyorum kendisini. Sayende gitmeden öğrendim Amsterdam'ı. Sokak sokak nerede ne var sayacak duruma geldim :) Yalnız adamların bisiklet olayına hastayım. Nasıl güzel bir düzen kurmuşlar hayran kaldım. Herkesin özgürce, istediği hayatı yaşayabiliyor olması da cabası üstelik kanallar sayesinde romantik bir şehirde ;) Kombin olayına gelince; her bir detayına ayrı ayrı çarpıldım ve fekat o kartallı tişörte hasta oldum balım. Güle güle iyi günlerde giy tatlım :) kocaman öperim seni.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ   24 Ekim 2010 20:25  

Yeşom sağol dostum, işine yarıyorsa ne ala. Senin gibi yazdıklarımı gözü ile okuyan okurlar dostlar çok olsa keşke :) Bu ara koptum yoğunluktan net falan açmıyorum biliyorsun sadece geziyorum artık :) Sen gel gezeriz bebeğim keşke olsa :( New Yorker'a uğradım bugün yoktu olsaydı sana alacaktım kuzum :( Canımcım öperim kocaman.


Bu blogun tema tasarımı Stil Direktörü tarafından yapılmıştır.
Copyright © 2006 - 2015